Frans Simone Robin en Suzanne Houbraken

In dit weblog kun je onze belevenissen in Noorwegen lezen.

zondag, mei 13, 2007

Even bijkletsen

Hallo allemaal,

Hier weer een berichtje uit noorwegen. Het gaat hier allemaal erg goed en robin en ik beginnen al goed te wennen. Onze buiken moeten nog iets meer wennen maar dat komt ook wel goed. Frans en ik zijn afgelopen woensdag naar Haugesund geweest om te orienteren watvoor een koelkast, vriezer, wasmachine en droger wij zouden kunnen aanschaffen en hebben enkele typenummer opgeschreven en enkele boekjes meegenomen. Het is alvast voor als wij een eigen plek hebben. Je weet nooit wat er op ons pad komt. We waren pas laat thuis maar de weg ernaartoe is erg mooi dus ik heb genoten.

Afgelopen vrijdag waren frans en ik uitgenodigd om mee te gaan met Per Kristian en Oddny (de ambulanceman en zijn vrouw waar frans de eerste nachten geslapen heeft en die alles geregeld heeft voor ons) naar hun cabin bij het fjord en op de berg. Ik zal jullie wat foto's sturen van deze trip.


Deze foto is van de cabin zelf. Hij heeft die zelf gebouwd

Dit is een foto van de boot bij de aanlegsteiger. Frans was aan het helpen met vastleggen.

Dit is het uitzicht vanaf hun terras.

Dit is het terras wat Per Kristian ook zelf heeft gemaakt.


Wij zijn ook nog een stukje gaan wandelen op het eiland.

Daar kom je nu dus al heel veel lammetjes tegen zowel zwart als wit.


Op de terugweg gingen wij langs het water en dat was over erg gladde stenen, dus ben ik gewoon met mijn beide benen in het water gestapt.




Ik had geen natte voeten wat ik had mijn nieuwe bergschoenen aan, maar mijn schoenen waren wel nat. Toen wij terug waren heb ik meteen mijn andere schoenen aangetrokken en was ik zo droog in de zon. Om vijf uur zijn wij gaan eten. Zalm op zijn noors, erg lekker. Toen het tijd was om weer te gaan zijn wij samen met Per Kristian weer de boot op gegaan om terug te varen naar Ropeid waar onze auto stond.

Per Kristian achter het stuur van zijn boot.
Nog een paar uitzichtfoto's tijdens de boottocht terug.
Om 22.00 uur waren wij weer teug van een erg mooie zonnige rustige dag op het water en in de bergen.

1 Comments:

Blogger Gina en Geert said...

Hoy Allemaal,

Zo te zien gaat alles goed met jullie. Leuke foto's ! Ik ben toch een beetje jaloers op jullie ! Ik wou dat wij ook al zo ver waren.
Tot binnenkort en groetjes.

Gina en Geert

19:52  

Een reactie posten

<< Home