Frans Simone Robin en Suzanne Houbraken

In dit weblog kun je onze belevenissen in Noorwegen lezen.

dinsdag, december 05, 2006

sorry voor zo laat maar het is hier zoooo mooi!!!

Heey allemaal

Alles goed???
Me mij wel hoor helemaal perfect.
Mijn eerste dag was zo vet echt wel kwam in de klas en moest helemaal achterin gaan zitten ik zat tussen een jongen en een meisje(Erik en Joana).
Het was wel leuk iedereen begon meteen te praten tegen mij en ik verstond er echt helemaal niks van, maar ja de leraar begon te vertellen;Hun heter Suzanne Houbraken, og Hun kommer fra Nederland, og Hun snakker lit norsk.(Zij heet suzanne houbraken, en zij komt uit nederland, en zij praat een beetje noors.))
Al gauw kon ik goed over weg met Erik en Joana, zij hebben mij helemaal rond geleid en alles laten zien van de (skole) school en van Sauda ook hebben wij dikke lol gehad met de leraar want de leraren werden gewisseld (want in noorwegen wisselen de leraren en niet de leerlingen) en die vrouw begon gewon spontaan te (nithen) breien, ook is het een gewoonte daar om je goed thuis te voelen op skole dus ik kwam binnen op mijn sokken en iedereen lag met zijn voeten op tafel, te schrijven, te lezen en ze werken daar zelfs met de laptop, en ze lopen daar allemaal in een trainingsbroek of pijama( is natuurlijk geen echte pijama)broek.

Toen ik gisteren van skole af kwam regende het ik moest naar papa's werk lopen, omdat ik toen nog geen nøkkel(sleutel) had. Ik liep verkeert en vroeg het aan een hele vrolijke vrouw in de regen. Ik moest helemaal de andere kant op dus ik kwam als een verzopen katjuh aan bij de(åbetøna) papa's werk, en papa lachen ahahaha.( en de colega's natuurlijk ook.)
We zijn toen naar het ski centrum gereden en er lag nog steeds geen sneeuw.whehe:(
Maar niet getreurt er is SNEEUW op komst!!!!joepie.
Ik kan nu al Joana en Erik verstaan want zij doen langzaam praten, special voor mij en dan kan ik mee praten, ik word helemaal betrokken bij de groep en dat is echt lachen we hebben zo'n lol op skole:).
Maar ik miss natuurlijk ook wel iedereen uit mijn klas en mama en robin en de familie natuurlijk , maar ik word hier zo bezig gehouden dat ik niet zoveel er aan kan denken,
maar Linda, Lorraine en Pamela ik ben jullie echt nog niet vergeten hoor en Frank, Maarten, Sander , Danny en de rest jullie ook niet ik denk nog elke dag aan jullie .

En hoe gaat het met de klas missen jullie mij al en lorraine en pamela kunnen jullie al naar mijn klas komen of nog niet???????

En Ninnete hoe gaat het met jou en natuurlijk ook met Bas, Arend en Marian????
En hoe gaat het met het schaatsen, want wij kunnen de nederlanders hier wel volgen omdat dit een volks sport is.


Dikke kuzzzzzzzzzz Ikkuh en Papa.:)

8 Comments:

Blogger Joyce said...

heya suuskuh
ik lees dat alles goe gaat en dat je staads beter noors kent.
ik ben ook blij om te lezen dat je al vrienden hebt en dat je met al je klasgenoten kan opschieten.
linda had mij vertelt dat je nog veel smsjes had gekregen.iedereen uit de klas mist je en ze hebben het nog veel over jou zoals"wow wat kan ze mooi zingen." nou ik moet zo naar school maar ik laat zeker nog meer berichtjes achter.

_XXX_ joyce

I'll never gonna forget you (K)(L) :D

08:33  
Blogger JoNiE said...

Hey Suus

Kzie da alles goew me juh gaat. gelukkig. iedereen mist je egt heel er, het is nou zo stil in de klas:(:(. K hoop snel wat van je te horen en k vin het geweldig da je al zo snel vrienden hebt gemaakt dan is de taal leren enzo ook veel makkelijker.

hvj wjnmk
-XXX- jonie

16:49  
Blogger Nicoline said...

Lieve Suzanne,
Tjee, ik kan nog niet geleven dat je echt uit de klas weg bent.Meer dat je een week ziek bent en volgende week weer in de klas zit. Wat kan je leuk schrijven, echt grappig! Ik hoop dat afgelopen vrijdag je afscheid van school was zoals je hoopte. Kon je nog zingen door alle emoties? Nou, voorlopig staat jouw wereld nog wel even op zijn kop! Succes ermee, ik laat af en toe eens van me horen, groet! Nicoline

20:12  
Blogger Sander said...

hejhej suzanne,,

volgens mij hedde al een hoop vrienden, en ook al wel een beetje noors.

rlx dat je vaker online kan komen op msn. altijd gezellig ;)

en mooie foto's!

sander

17:04  
Blogger Pamela said...

HEEY SUUSJE!!

hoe is het daar??
en hOe gaat het op sgool?
kun je ze inmiddels al verstaan? :P
maar je moet egt op msn komen! ik wil egt alles weten! :D
cOol nu heb k wel een vriiendin die iin nOorwegen woont!..:P maar gOed.. het is egt anders de sfeer.. beetje still.. we misse je wel hoor! :( maar ik hoop je nog eens te zien! (K)

xxxxxx Pamelaa..

hOuvnJee!(K)

19:40  
Blogger Unknown said...

HeeeY Suzanne
Fijn dat alles goed met jou gaat:)
Hier gaat ook alles goed, het is alleen een beetje stil...
En is het iets geworden tussen jou en Erik??
Nou ik moet gaan de bel gaat jammer dat je in de pauze niet online bent gekomen maar kspreek je wel weer een ander keertje op msn oke?? Xxx HVjou f4e en nwly

13:26  
Blogger willekes said...

Hoy Frans en Suzanne
Hoe is het daar in het koude noorden.Nou hier is het ook niet veel beter,heel veel regen.Op de computer regend het ook een beetje.
Je begrijp wel wat ik bedoel.
Ikhoop dat je het toch wel naar je zin hebt.Vieren ze daar ook kerstmis,dat zal wel.
Volgende week gaan wij ook de kerstboom zetten.
Verders gaat het hier zijn gewone gangetje.Wij missen onze kwebbel toch wel.Ik hoop dat het op school ook zal lukken.Ik heb weer een certificaat gehaald van words.
Frans heelveel groeten van ons .
Suzanne heel veel liefs en dikke kusjes van OPA EN OMA xxxxxxxxxx

17:16  
Blogger linda said...

HeeeY suzanne
ben ik weer:P
nu kan ik wat langer type want nu hoef ik niet weg:)
maarre ik mis je echt super erg! fijn dat je het daar naar je zin hebt en dat iedereen rustig praat
lukt het wel met de taal,,? zeker wel heel moeilijk... Kunnen de mensen daar ook goed engels? En het weer het zal ckr wel koud zijn fniej?
Maar ff over school zijn de leraren daar leuk of zijn ze streng..
En over dat Erik:P:P dat was maar een grapjee hoor, maar vind hij jou wel leuk? En die andere jongen waar jij het over had voordat je ging Sverre ofzoiets heb je hem al ontmoet:P en met Carina ben jij daar al bevriend mee? khoop dat je veel vrienden en vriendinne krijgt en nog heel veel suc6 met de taal heh!! doe de groetjes maar aan jullie pap okej.. Kga nu ff stoppen met type en khoop dat ik je nog veel spreek!!!

Xxx HouVanJou F4altijd Xx Linda

10:24  

Een reactie posten

<< Home