Frans Simone Robin en Suzanne Houbraken

In dit weblog kun je onze belevenissen in Noorwegen lezen.

zondag, juli 31, 2011

Heel veel gebeurd hier

Hallo allemaal het is alweer een hele tijd geleden dat ik iets geschreven heb op deze blog maar er is dus ook weer van alles gebeurd en ook waar jullie in nederland iets over gehoord hebben.
Met onszelf gaat het goed de boetiek komt nu aardig op gang en ik weet dat er ook veel toeristen zijn nu in salangen. Ook krijg ik al mensen uit de naaste omgeving die bij mij iets komen halen of bestellen of waar ik iets voor moet maken.
Heb al heel veel nieuwe ritsen ingezet en ook veel jurken en broeken korter gemaakt. Heb dus al een bruidsjurk vermaakt, nu een ingekort en de jurk van de moeder van de bruid ook en heb nu een galajurk gemaakt waar ik helaas geen foto van heb.
Heb ook al veel vouwgordijnen en gewone gordijnen gemaakt en ben nu bezig met een appart soort gordijn met rusjes. Een is er al klaar maar er moet er nog een gemaakt worden.
Ondertussen is frans weer aan een nieuwe job begonnen en het bevalt hem daar prima. Nu werkt hij met jongeren van 12 tot 18 jaar.
Hij werkt ook nog voor die man in de rolstoel en dat word ook nog uitgebreid.
Ook werkt hij nog in het verpleeghuis maar dat is zo weinig dat als de rest goed blijft gaan hij daar misschien wel stopt.
Verder hebben jullie natuulijk gelezen over Utøya en Oslo en daar zijn we hier in sjøvegan persoonlijk mee bezig.
Ik kende die jongens ook en hun ouders ook. Het is hier hier betrokken met elkaar dus hebben wij ook in de tocht gelopen en ook een kaars neergezet.
Het werd door de plaatselijke bevolking zeer gewaardeerd dat wij dat deden. (als enigste nederlanders) Ook vinden ze dat wij meer betrokken zijn met de mensen hier dan de andere nederlanders die hier al langer wonen en krijgen we dat ook iedere keer te horen.
Nu heb ik een meisje in de winkel uit somalie die hier al een paar jaar woont en zij wilde graag vakantie werk doen bij mij. Het is een heel lief meisje en zeer leergierig.
Maar nu komt het die jongen die is neergeschoten op het eiland was haar mentor voor noorse les dus ik ben ook nog een beetje een grote steun en opvang voor haar. Ben met haar naar het kondoleance register gegaan en aankomende donderdag (dat is 4 augustus) gaan we ook naar de begravenis. We sluiten gewoon heel sjøvegan en gaan met zijn allen daar naartoe.
Ik heb geen foto van de tocht maar op frans zijn hyves staan er wel twee.

Ondertussen is frans een week naar Sauda geweest om samen met robin nog veel in te pakken. Hij is afgelopen zondag terug gekomen (24 juli) en nu is op 29 juli een verhuiswagen geweest en heeft alles ingeladen. Robin heeft het gedaan samen met de sjaffeur en vier andere vrienden van hem. Ben heel trots op hem. Nu is het afwachten wanneer het hier is en ik wacht in spanning.
Of er iets kapot is gegaan of niet.

Maar nu hebben we dus ook gepland om naar nederland te komen. Hadden gedacht om hier 22 august weg te rijden dan naar de beurs in Lillestrøm te gaan voor de boetiek. De volgende dag daar weer te vertrekken dan zien we wel wanneer we in nederland zijn. We hebben een tent bij ons dus het zal wel een paar dagen duren. Waar we in nederland slapen weten we nog niet en of we onze verjaardag nog houden ook nog niet. Eliane haar bruiloft is op de vrijdag en daarna moeten we weer terug omdat we langs sauda moeten om het huis een beetje schoon te maken voor de verkoop en te kijken wat er toch nog is blijven liggen en nog weg moet.

Hopen dat we de caravan nog mee kunnen nemen want die staat nog in middelbeers.

Nu zijn al mijn bloglezers weer op de hoogte en ik laat snel weten over het hoe en wat.

Heel veel noorse groeten van ons uit Sjøvegan, Sauda en Stjørdal (suzanne)

3 Comments:

Blogger Annet said...

Kei leuk dat jullie naar Nederland komen en je komt wel ook naar ons toe. Verschrikkelijk wat daar gebeurd is Dat jullie zo mee leven is voor jullie vanzelf sprekend heel mooidat jullie dat doen

Tot gauw
Liefs Annet

07:59  
Anonymous Anoniem said...

hallo frans en simone het is me toch gelukt om op blogspot te komen ik heb jullie nu weer bij mijn favorieten staan dus heb ik even alles bij gelezen en ben nu weer op de hoogte .wat een leuk winkeltje en wat een leuk idee die avond met die kindjes ik vind het heerlijk weer van jullie te horen dat het goed gaat heel veel sucses .maar nu weet ik niet hoe ik dit berichtje moet versturen

12:58  
Anonymous Anoniem said...

dat laatste berichtje was dus van mij groetjes uit rooi ???.

13:04  

Een reactie posten

<< Home