Frans Simone Robin en Suzanne Houbraken

In dit weblog kun je onze belevenissen in Noorwegen lezen.

zaterdag, december 25, 2010

nieuw huis en kerst met bezoek

Hallo allemaal,

Hier weer een berichtje uit Sjøvegan maar nu van de andere kant. We zijn ondertussen verhuisd naar een ander huis en dit is veel behaaglijker en groter.
Corrie en john en robin hebben meegeholpen om te verhuizen en ik heb de hele dag in de winkel gestaan.
Hier onder is het huis van de eigenaren dat staat achter ons huis. Deze mensen zorgen ervoor dat de sneeuw weggehaald word als die weer gevallen is zodat wij gewoon naar de straat kunnen gaan rijden.


Op vrijdag 17 december zijn corrie en john gekomen en hebben we ze opgehaald in Bardufoss bij het vliegveld. Frans was vrij dus ze hebben eerst zaterdag lekker in huis rondgelopen en ik heb gewoon de hele dag in de winkel gestaan. daarna zijn ze mij om drie uur komen halen en zijn we naar het huis gereden. Lekker gegeten en gekletst. Zondag moest ik open zijn maar van te voren zijn we eerst gaan kijken naar een ander huis.
Dit viel meteen goed in de smaak zodat we besloten om het te doen. John en corrie zeiden meteen dan helpen we toch gewoon mee.
Het is niet dat we zoveel moeten verhuizen.
We hebben wat dozen gehaald 10 stuks en s avonds alles ingepakt wat mee moest. Het duurde een uurtje toen waren we klaar.

De volgende dag (dinsdag) heeft frans mee naar de winkel gebracht en en heb ik een aanhanger geregeld. Deze hebben we s middags opgehaald.

Woensdag ochtend ben ik gaan werken vanuit øvre Salangen en toen ik opgehaald werd reden we naar Rørbakken. Dit was wel een verrassing voor mij omdat ik niet gedacht had dat het zo snel zou gaan.
We hebben nog wat spullen meegenomen vanuit het huis zoals de bedden, en wat andere kleine dingen.

In het nieuwe huis kregen we van de eigenaren een bankstel en een eethoek te leen. Er staat ook een tv en tv kast. Gordijnen heb ik genoeg in de winkel dus heb ik die daar meegenomen en het gezellig aangekleed.
Deze fotos komen volgende week.


Corrie en john hebben hun draai meteen gevonden in de sneeuw met lucky.


Nu wat fotos van de winkel zoals hij er nu uitziet.


MoRo met alle leuke stofjes aan de balie.


Corrie wilde uitleg over stof voor een jurk.
Op de voorgrond zie je de kasten voor de paper line en scrapbooking.
Dat wat ligt is het beddengoed.


Nu kijk je tegen alle naai gerei aan.


Hier een trotse eigenaresse in haar winkeltje-


Op kerstavond hadden corrie en john wat kadootjes meegenomen en bij de kachel gelegd omdat we geen kerstboom hebben dit jaar, Alles staat nog in Sauda.


Robin heeft nog wel een leuke foto gemaakt van buiten naar binnen met god jul en ons erop.
Zalig kerstfeest op zijn noors.


Iets of wat versiering hebben we wel zoals hier bij het raam.



Robin moest ook even op de foto natuurlijk toen ik zaterdagochtend de hond ging uitlaten.


Toen ik terug kwam zat lucky helemaal onder de sneeuwklompen en moest hij in de badkamer blijven omdat hij daar kon smelten.


Daarna zijn we nog een wandeling gaan maken en ik en corrie vielen om in de sneeuw.


We kwamen niet bij van het lachen.


Dus lucky zat weer onder de sneeuw en ijs klompen.


Even bij komen in de sneeuw.


Lucky zag helemaal niks meer omdat hij met zijn hoofd in de sneeuw zat.

Nu wat foto s van de buitenkant van het huis. De binnen kant komt nog,


De voordeur en het eerste raam naast de deur is van de badkamer, het tweede van de wc en het derde van nog een slaapkamer beneden.


Dit is het aanzicht van de zijkant. Helemaal rechts is de ingang de twee smalle ramen zijn van de hal doorboven is een klein balkon waar je in de zomer gewoon op kan gaan zitten het kleine smale raam is op de gang en het grote raam van een slaapkamer.


Dit is de voorkant vanuit de straat. De onderste ramen in het wit zijn van de kelder kamers. De grote van de huiskamer en de bovenste ramen zijn van twee apparte slaapkamers.


Het kleine raam is van de kelder. Het raam rechts is nog van de huiskamer. Het middenraam is van de keuken en het linkse van ook nog een slaaapkamer. De ramen boven zijn ook van slaapkamers.


Dit is een uitzicht foto vanuit de voorkant van het huis.


Lucky op de op rit naar de garage helemaal onder de sneeuw en ijs klompen.


Mooie verlichting in huis voor kerst.

Daarnaast zijn dit de foto s van onze wandeling net voordat het weer donker word.


Steil omhoog lopen.


1 Comments:

Anonymous Karin Swart-Donders said...

Hoi! Leuk om je te ontmoeten gisteren! Hoop dat het jullie bevalt hier in het hoge noorden en veel succes met de winkel! groeten Karin.

20:57  

Een reactie posten

<< Home